WIJ MAKEN
ONDERWIJS PASSEND!

WAT DOEN WIJ?

Scholen hebben een zorgplicht. Dat betekent dat de school verantwoordelijk is om een passende onderwijsplek te bieden. Deze plicht helpt mee het doel voor het passend onderwijs te bereiken. Maar wie kan deze taak binnen school op zich nemen?

LEERKRACHT onderwijsondersteuning zorg voor de juiste matching tussen onderwijsexpert en school. Wij leveren maatwerk, waardoor de zorg binnen school weer passend te maken is. De school verlaagt de werkdruk binnen het huidige schoolteam en beperkt financiële risico’s door de ondersteuning extern in te schakelen.

86%

van de leerkrachten geeft aan te weinig tijd te hebben voor extra ondersteuning.

99%

van de leerkrachten geeft aan een te hoge werkdruk te ervaren.

77%

van de leerkrachten geeft aan andere taken te laten liggen, omdat passend onderwijs te veel tijd in beslag neemt.

LEERKRACHT ONDERWIJS ONDERSTEUNING

LEERKRACHT ondersteuning maakt onderwijs weer passend! Wij ontzorgen de leerkracht door zorg te dragen voor de begeleiding.

En wat levert dat op?

  • Waarborging van structurele zorgondersteuning want wij hebben maar één focus en worden niet afgeleid door al die andere taken op school.
  • Beperking van financiële risico’s want wij tellen niet mee in de formatie en onze inzet is vooraf afgesproken maatwerk.

Wij bieden:

Remedial Teaching

We geven leerlingen met leermoeilijkheden of andere problemen (bijv. faalangst) extra uitleg en ondersteuning. Dit kan individueel zijn of in kleine groepjes.

Weerbaarheidstraining

Het Rots & Water programma helpt de leerlingen bewust te worden van hun eigen kracht en kwaliteiten. Daarnaast zet het in op de mogelijkheden en vermogen om samen te spelen, werken en leven. De training wordt klassikaal aangeboden.

Begeleide werkplek

We creëren binnen de school een werkplek die toegankelijk is voor alle leerlingen van de school. Op deze plek kunnen ze extra ondersteuning krijgen op het moment dat leerlingen daar behoefte aan hebben of dat de leerkracht dit nodig acht. Het gaat niet om structurele begeleiding, maar incidenteel en naar behoefte en het is toegankelijk voor alle leerlingen.

Executieve vaardigheden

Wij maken de executieve vaardigheden zichtbaar en inzetbaar, voor zowel de leerlingen als de leerkracht. En hiermee versterken we de executieve functies van leerlingen. Dit kan bijvoorbeeld door het opzetten van een “Leren leren Lab” waarbij leerlingen middels spelvormen hun executieve functies versterken.

Coaching voor leerkrachten

De werkdruk in het onderwijs ligt hoog en er wordt nogal wat van de leerkrachten verwacht. Het kan dan ook zijn dat leerkrachten zichzelf, om welke reden dan ook, belemmeren en daarmee minder goed functioneren. Dat heeft natuurlijk nadelige gevolgen voor de leerlingen, het team maar ook zeker de leerkracht zelf. Wij begeleiden een biografisch onderzoek om de rode draad en de spreekwoordelijke breuk te ontdekken. Samen met de leerkracht gaan we op zoek naar kernwaarden die belangrijk zijn en proberen deze te herstellen. En daarmee zetten we de leerkracht weer in zijn/haar kracht.

WIJ ZORGEN VOOR

  • • De juiste match tussen de school en de onderwijsexpert.
  • • Maatwerk zodat de zorg binnen de school passend is.
  • • Verlaging van de werkdruk.
  • • Beperking van financiële risico’s.

Maar bovenal willen wij ons inzetten om leerkrachten en leerlingen goed in hun vel te laten zitten!

ONZE WERKWIJZE

STAP 1

We bespreken waar jullie als school naar op zoek zijn.
• Waar ligt de behoefte?
• Wat zijn de belemmeringen?
• Wat zijn de kansen?

STAP 2

Wij gaan op zoek naar de juiste match binnen ons platform.

STAP 3

Match gevonden? Dan gaan we in gesprek samen met de school en de door ons gevonden
match; de onderwijsexpert die aan kan sluiten bij de behoeften van de school.

STAP 4

We gaan aan de slag! LEERKRACHT onderwijsondersteuning blijft betrokken door regelmatig te evalueren en zorgt ook voor de praktische afhandeling (facturen, contracten).

ERVARINGEN

“Door RT in te kopen via LEERKRACHT hebben we professionele begeleiding voor de leerlingen en niet een verplichting aan personeel. Zo zijn we elk jaar weer flexibel. Daarnaast zijn we blij dat we alleen de ochtenden kunnen afnemen. De collega’s van LEERKRACHT passen ook goed in het team en zijn zeer flexibel. Dus mocht er een keer wat anders nodig zijn, dan is dat normaal gesproken geen probleem. Wij zijn super blij met ze!”

Mariël van Loenen, directrice IKC Magenta Delden

“Namens LEERKRACHT werkt Matthijs 2 jaar op OBS Dijkerhoek om met leerlingen te werken aan executieve vaardigheden. Hier wordt het team enthousiast in meegenomen. De basis om tot leren leren te komen wordt op deze manier voor de groepen 1 t/m 8 structureel neergezet. Daarnaast heeft Matthijs een leren leren lab ingericht waar leerlingen kunnen oefenen aan deze vaardigheden met veel verschillende materialen en spellen. Met de door Matthijs ontworpen leskisten kunnen wij op school nog verder de verdieping in. Leerlingen en team werken met veel plezier samen met Matthijs en dit vergroot de ontwikkeling van onze leerlingen.”

Patricia Kleverwal, directrice OBS Dijkerhoek

“Mijn zoon (13) krijgt nu een aantal maanden individuele huiswerkbegeleiding van Matthijs. In het begin had hij best wat weerstand, maar nu gaat het heel goed. Het klikt goed en hij is echt het nut ervan in gaan zien. Hij heeft een stuk minder stress om school.”

Moeder leerling met motorische beperking Casus vanuit een letselschadezaak Interpolis

WIJ ZIJN OP ZOEK NAAR JOU!

  • Heb jij onderwijservaring?
  • Heb jij een expertise die niet gemist mag worden in het onderwijs?

Sluit je dan aan bij ons platform!

Wij bieden de mogelijkheden voor jou om als ZZP’er te werken in het onderwijs. De acquisitie, matching en facturering zijn voor onze rekening! Jij hoeft je alleen maar te richten op het overbrengen van jouw expertise om zodoende het onderwijs passend te maken voor elke leerling en leerkracht!

INTERESSE?

Vul het contactformulier in en we nemen contact met je op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.